מציק או מציל? מעקה לפי התקן

מציק או מציל? מעקה לפי התקן

מעקה – כמו-גם כל מוצר אחר המיוצר, נבנה או מעוצב עבור הקהל הישראלי – מחויב בעמידה בתקנים מחמירים שנקבעו על-ידי מכון התקנים הישראלי.
התקן הישראלי, הקרוי ת”י 1142, מגדיר מפורשות את אופן בניית המעקה ומחייב התקנתו בגגות שמישים, מרפסות וגרמי מדרגות של למעלה משלוש מדרגות.
על-פי התקן, גובה המעקה יהא 105 ס”מ, למעט לאורך מהלך המדרגות ( החלק המשופע), שם גובהו צריך להיות לפחות 90 ס”מ . הגובה נמדד מהמפלס שיכול לשמש כמדרך רגל והמרווח בין חלקי המעקה (בין סורגיו), לא יעלה על עשרה ס”מ – ע”מ למנוע מעבר של פעוטות ונפילתם.

חשיבותו של מעקה ברורה לכל. חובת מעקה, אשר מקורה בציווי הלכתי, נועדה להציל חיים ולמנוע נפילתם של אנשים – ובעיקר פעוטות וילדים – מגגות ומדרגות.
אי-עמידה בתקנים שנקבעו אינה רק הפרת החוק אלא מעשה נפשע ומזיק והניסיון העגום מראה שהדבר עלול להיות הרה-אסון.

אלא, שלא אחת נשמעים קולות הקוראים לשנות את התקן ולהחמירו.
ארגון “בטרם” לבטיחות ילדים התריע לא אחת על הצורך בקביעת תקנים נוקשים, מחמירים יותר.
כך למשל, מעקה בגובה 105 ס”מ עשוי להיות מסוכן שכן ילדים עשויים להתיישב עליו וליפול ממנו. המלצת הארגון, לפיכך, היא להתקין מעקות בגובה 1.20 מ’ לכל הפחות.
בנוסף, קורא הארגון להימנע ממעקות המשלבים אלמנטים אופקיים או בולטים המאפשרים טיפוס על המעקה.

מומחים רבים מתחבטים בסוגיה האם להשאיר את התקן על כנו – תקן שנקבע והוגדר לאחר דיונים רבים בשיתוף מומחים – או שמא הגיעה העת לאמץ תקן חדש, מחמיר ומגונן יותר, כפי שמציעים מומחי “בטרם” ואחרים.

עבורנו ב”מעקות חן”, התקן אינו מציק אלא מציל. די בילד אחד שנפילתו נמנעה, וכל הוראה המופיעה בתקן הצדיקה את הזמן והמשאבים שהוקצו לכתיבתה.
יתר על כן, מתוך הבנה כי כל שינוי בתקן הקיים הינו תהליך מתמשך וארוך, ולאור ההכרה בחשיבות העצומה של שמירה על חיי הילדים, אנו ממליצים לכל לקוח לבחון את נסיבותיו, הסביבה בה הוא גר וגיל צאצאיו ולשקול התקנת מעקה המותאם אישית לצרכיו, אף אם יש בכך משום החמרה על התקן הקיים. אנו, כמובן, ערוכים לספק מענה לכל דרישה כזו.

חשוב לזכור: בשנים האחרונות, משמש המעקה לא פעם כקישוט וכתוספת דקורטיבית לבית המגורים. אלא, שבראש ובראשונה עליו למלא את תפקידו – “קו הגנה” מציל חיים. הקפידו על התקנתו, הקדישו זמן על-מנת להפנים את ייעודו – ובנו לכם בית חם, בטוח ומוגן.


ביטחון ועיצוב ללא פשרות

6 + 11 =

050-6980582

09-7461801

maakotchen@gmail.com

המלאכה 18, אזור התעשייה רעננה, בניין סולל בונה, קומה א', ביתן 123

המלאכה 18, אזור התעשייה רעננה